Retur- & reklamationspolicy

Returpolicy

Ångerrätt

När du handlar hos Room101.se så har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit varan. Detta förutsatt att produkten är i oförändrat skick, d,v,s oanvänd och ej skadad. *Det är tillåtet att öppna förpackningen och kontrollera varan på sådant vis som inte skadar förpackningen eller produkten.

Möbler och inredning får returneras förutsatt att produkten inte varit monterad eller använd. På sängar, soffor, bord och stolar får t.ex benen inte vara uppbrutna och ha varit monterade på möbeln vid en eventuell retur.

När du utnyttjar ångerrätten inom Sverige så står du som kund för returfrakten.Retur för små till mellanstora paket går på 149 kr.   OBS! Gäller ej möbler eller större paket (stora krukor, vaser, urnor, tavlor osv!)  Vid retur av möbler eller större paket beräknas frakten på hur stort och tungt paketet blir. Detta gäller även samtliga returer. Maila oss på info@room101.se för att få pris på retur.

Paketet skickas tillbaka till vår adress endast genom den fraktsedeln vi mailar dig. 

 

Returen skickas till denna adressen:

Room101 Online AB

Propellervägen 2

224 78 , Lund

Alternativt så kan du lämna tillbaka varan i vår butik/lager på propellervägen 2, 224 78, Lund

Ångerrätt gäller ej

Vid köp av en vara som är specialtillverkad, förhandsbeställd eller på annat sätt anpassad efter dig gäller inte ångerrätten *tex vid köp av fåtölj i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig etc.

Ångerrätten gäller inte heller på beställningsvaror, detta då din order tillverkas och beställs efter din lagda order. Posters är en beställningsvara hos oss, och trycks på beställning.

Vi erbjuder ej retur på livsmedel och hygienartiklar.

Ångerrätten/ öppet köp gäller ej företag.

Såhär gör du en retur:

Steg 1: Maila till info@room101.se och informera om returen. Vi kommer återkomma med en retursedel.

Steg 2: Packa in varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig.

Steg 3: Skicka iväg returen med den retursedeln vi mailar dig * Du är ansvarig för att returen återkommer i det skick du mottog den i.

Steg 4: Efter godkänd retur och om du valt faktura som betalningsalternativ kommer du få en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalat din faktura kommer Klarna att kontakta dig för en återbetalning inom några dagar *Ej återbetalning av fraktkostnad. Om du har valt att betala med kort återbetalas pengarna till samma konto som debiterats vid köpet. Eventuell fraktkostnad vid beställningstillfället återbetalas inte.

Hanteringstid

Från att din retur ankommit till vårt lager reserverar vi oss en hanteringstid på upp till 30 arbetsdagar för att inspektera produktens skick och registrera produkterna som returnerade.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Reklamationsrätt

Room 101 tillämpar konsumentköplagens reklamationsrätt vilket innebär att du har tre års reklamationsrätt efter det att du mottagit varan. Detta förutsätter att alla skötselråd följs och att normal aktsamhet iakttagits.

Såhär gör du en reklamation:'

Steg 1: Maila ditt ordernummer, beskrivning av skadan/problemet samt bilddokumentation till info@room101.se. Detta bör göras snarast efter upptäckt fel. *Vid skadade produkter vid leverans så görs reklamationen inom 1 vecka från mottagen leverans, vänligen skicka med bild på emballaget. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka reklamationer, samt ersätter med en ny produkt.

Steg 2: Vid beviljad reklamation skickas en förbetald returfraktsedel ut till dig av oss. Skicka iväg paketet.

Steg 3: När vi mottagit den reklamerade varan undersöks felet på nytt och därefter skickas en ny vara till dig.